Museums of the UNAM. Learning and entertainment sites

Authors

  • Adriana Bravo Williams Universidad Nacional Autónoma de México

Keywords:

museums, museum spaces, university museums, interactive museums, learning, UNAM museums

Abstract

A museum is an ambience that keep’s memory of human activity and the relation of this action to the environment. There are many types of museums, with diverse content and representing different ideologies that speak to us about the past and present, and take us to a reflection about all that could be.

In Mexico City there are so many museums, that you could visit one every weekend and not repeat any for three years or more. The Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM) has 27 museums open to the public. It has galleries and collections of many types, UNAM also preserves museum spaces such as botanical gardens, planetariums, observatories and other sites that promote science and culture.

In this article I invite the reader to meditate about what these museum spaces signify and cotribute, as tools to strengthen our cultural identity and prepare us to make decisions based on information.

>> Read more

Author Biography

Adriana Bravo Williams, Universidad Nacional Autónoma de México

Mexicana de nacimiento. Licenciada en Física por la Facultad de Ciencias de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), donde actualmente imparte el Laboratorio de Fenómenos Colectivos. Además, tiene los estudios de maestría en Enseñanza Superior por la Facultad de Filosofía y Letras. Es técnica académica asociada “C” de tiempo completo, adscrita a la Dirección de Medios de la Dirección General de Divulgación de la Ciencia de la UNAM. Ha impartido 44 conferencias de divulgación en diferentes foros y está desarrollando actividades y proyectos para diferentes medios de comunicación.
Colaboró en el Museo de las Ciencias Universum desde su inauguración en 1992 hasta el 2010, fungió como coeditora de la revista de divulgación de la ciencia para niños La Canica y ha coordinado la planeación, diseño y desarrollo de cursos de formación en Comunicación de la Ciencia. Sus principales temas de investigación son: la relación entre la educación, la divulgación de la ciencia y los actores que participan en el proceso.

Published

2017-08-17