There is no useless crisis

Authors

  • Beatriz Oropeza Villalobos Instituto Politécnico Nacional

Keywords:

teacher, apprentice, ICT, emergency remote teaching

Abstract

The current sanitary situation has generated valuable learning for everyone, including us teachers. Many of us have chosen to resist this crisis and become, in a very short period, teachers who are also apprentices of Information and Communication Technologies (ICT) and that are practicing the Emergency Remote Teaching (ERE), with the aim of serving our students and support their learning, regardless of the circumstances. This testimony narrates what I have experienced in this period, from facing tasks with fear and uncertainty, to the satisfaction of having acquired important and significant lessons, quickly.

>> Read more

Author Biography

Beatriz Oropeza Villalobos, Instituto Politécnico Nacional

Ingeniera Geofísica por la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), con una Maestría en Ciencias en la especialidad de Vulcanología y otra en Física Educativa por el Instituto Politécnico Nacional (IPN). Fue becaria de Supercómputo, trabajó en el Instituto de Geofísica en la elaboración de un boletín informativo y también en la extinta DGSCA como asesora en visualización científica. En 2002 inició como docente en Física en el Instituto de Educación Media Superior. Ha participado en diversos cursos y talleres relacionados al ámbito educativo y cursó tres diplomados: en formación docente, en divulgación de la ciencia y en habilidades para vivir. Actualmente cursa el Doctorado en Física Educativa en el IPN.

Published

2021-01-04