A path of 50 years of SUAyED, UNAM

Authors

  • Rocío Amador Bautista Universidad Nacional Autónoma de México

Keywords:

technological innovations, open education, distance education, educational networks, educational platforms

Abstract

This article aims to integrate a compendium of the evolution of the Open University System (sua, 1972-1996) and the Open University and Distance Education System (suayed, 1997-2022) of the National Autonomous University of Mexico (unam), during nine periods of rectorates in five decades. In this historical context, the implantation and implementation of study programs for high school, professional, postgraduate and continuing education in the modalities of open, distance and mixed education stand out; as well as the transformation of teaching and learning processes, with the use of audiovisual and mass communication media, information and communication technologies, and educational networks and platforms.

>> Read more

Author Biography

Rocío Amador Bautista, Universidad Nacional Autónoma de México

Investigadora Titular C del Instituto de Investigaciones sobre la Universidad y la Educación (IISUE-UNAM). Área de investigación: Diversidad sociocultural y educación.
Licenciatura por la Facultad de Ciencias Políticas y Sociales (FCPYS-UNAM), Maestría y Doctorado en Ciencias de la Información y la Comunicación por la Facultad de Letras y Ciencias Humanas de la Universidad Michel de Montaigne, Burdeos III, Francia. Ex-becaria de CONACyT. Investigadora del Instituto de Investigaciones sobre la Universidad y la Educación (IISUE-UNAM). Profesora del Posgrado en Ciencias de la Comunicación de la FCPYS-UNAM. Miembro fundador de la Cátedra UNESCO: “Prácticas Emergentes de las Tecnologías y la Comunicación para el Desarrollo”, con sede en la Universidad de Burdeos III, Francia.

Published

2022-11-29