ITC usage in the study of criminal law

Authors

  • Abigail Gaytán Martínez Universidad Autónoma de Zacatecas "Francisco García Salinas"
  • Jorge Alberto Pérez Pinto Universidad Autónoma de Zacatecas "Francisco García Salinas"
  • Iván Noé Martínez Ponce Universidad Autónoma de Zacatecas "Francisco García Salinas"
  • Francisco Javier Itzamna Caamal Torres Universidad Autónoma de Zacatecas "Francisco García Salinas"

Keywords:

ITC, derecho penal sustantivo, derecho penal adjetivo, vinculación social

Abstract

Education in today’s world requires theoretical and technological systems that allow an efficient communicative action. In this tenor of ideas, technologies are presented as a tool with a high value for information and communication. Thus, technologies, in particular their reflective use, become values of use and change that allow the teaching-learning process to become a dynamic and self-regulating process. This article presents an experience of the use of information and communication technologies (ITC) for the teaching of substantive and adjective criminal law.

>> Read more

Author Biographies

Abigail Gaytán Martínez, Universidad Autónoma de Zacatecas "Francisco García Salinas"

Docente Investigador de Tiempo Completo.
Unidad Académica de Derecho.
Universidad Autónoma de Zacatecas

Jorge Alberto Pérez Pinto, Universidad Autónoma de Zacatecas "Francisco García Salinas"

Docente Investigador de Tiempo Completo.
Unidad Académica de Derecho.
Universidad Autónoma de Zacatecas

Iván Noé Martínez Ponce, Universidad Autónoma de Zacatecas "Francisco García Salinas"

Docente Investigador de Tiempo Completo.
Unidad Académica de Derecho.
Universidad Autónoma de Zacatecas.

Francisco Javier Itzamna Caamal Torres, Universidad Autónoma de Zacatecas "Francisco García Salinas"

Docente Investigador de Tiempo Completo.
Unidad Académica de Derecho.
Universidad Autónoma de Zacatecas.

Published

2019-05-01