Educator’s competencies: its impact in the learning process

Authors

  • Angélica Rodríguez Universidad Distrital Francisco José de Caldas
  • Yeni Marcela Sanchez Universidad Distrital Francisco José de Caldas

Keywords:

competence, professional competence, personality, temperament, character, leadership, training

Abstract

This article is a reflection that exposes some of the components of the educator profile in the training exercise, which lead the teachers in formation of the Bachelor of Basic Education with Emphasis in Mathematics of the District University Francisco José de Caldas, Colombia, to work in an effective manner even without the physical presence of the instructor in the different training scenarios. This situation will be examined from a theoretical framework, which will show components of the university teaching profile that, as visualized by the different behaviors of the students, influenced the formation of commitment and excellence habits in a positive way.

>> Read more

Author Biographies

Angélica Rodríguez, Universidad Distrital Francisco José de Caldas

Licenciada en Educación básica con énfasis en Matemáticas (en formación) de la Universidad Distrital Francisco José de Caldas. Desarrolló su trabajo de grado en la modalidad de pasantía investigativa en aulas incluyentes para estudiantes en condición de diversidad funcional visual. Con su trabajo de grado se aplicó una propuesta sobre estrategias de cálculo mental aditivo utilizadas por personas con diversidad funcional visual, para desarrollo del pensamiento numérico. Los resultados de esta investigación se presentaron en la Reunión Latinoamericana de Matemática Educativa “RELME 32” (2018) en la Universidad de Medellín, Colombia.

Yeni Marcela Sanchez, Universidad Distrital Francisco José de Caldas

Licenciada en Educación básica con énfasis en Matemáticas de la Universidad Distrital Francisco José de Caldas. Líder sobresaliente, enfocada en el cumplimiento de objetivos, capacidad de análisis, trabajo en equipo, facilidad para presentar en público.

Published

2019-05-01