Exploring student mobility: Faculty of Philosophy and Letters of the UNAM

Authors

  • Luis Alberto Sandoval Rosete Universidad Nacional Autónoma de México
  • Vianey Santiago Munilla Universidad Nacional Autónoma de México

Keywords:

internationalization, student mobility, higher education, educational cooperation, educational policy

Abstract

This article gives an account of the main features of student mobility in the Faculty of Philosophy and Letters of the National Autonomous University of Mexico (UNAM). The methodology used was descriptive, the data was provided by the Mobility and Academic Exchange Area (databases). The results showed that a small percentage of students of the entity are those who perform mobility (less than 1% of the total student population), most of them are women. The main preference is international mobility, especially to countries of the European Union, East Asia and North America; however, Spanish-speaking countries are also chosen. Finally, we discuss some advantages and disadvantages of student mobility at a higher level.

>> Read more

Author Biographies

Luis Alberto Sandoval Rosete, Universidad Nacional Autónoma de México

Estudió la preparatoria en el Colegio de Bachilleres, en el cual obtuvo un certificado de Técnico en Programación, actualmente cursa el séptimo semestre de la licenciatura en Pedagogía en la Facultad de Filosofía y Letras de la UNAM.
Algunos de sus temas de interés son la psicología educativa, la investigación educativa, el uso y desarrollo de las tecnologías de la información y comunicación en la educación, así como temas relacionados con la interculturalidad.

Vianey Santiago Munilla, Universidad Nacional Autónoma de México

Estudió en la Escuela Nacional Preparatoria número 7. Actualmente es estudiante de séptimo semestre de la licenciatura en Pedagogía en la Facultad de Filosofía y Letras de la UNAM.
Se interesa por la investigación educativa, las tecnologías de la información y la comunicación aplicadas a la educación, la educación no formal, el diseño curricular, la interculturalidad, y la política educativa.

Published

2019-09-01