Skills for the future in students at SUAyED

Authors

Keywords:

skills, distance learning, learning skills, distance education, digital literacy

Abstract

Learning environments and areas of professional development have changed rapidly in recent years, especially due to the covid-19 pandemic. This has raised the need to review the training of new professionals, so that they respond to the continuous changes in the context. The present work shares the study that has been carried out from the Coordination of the Open University, Educational Innovation and Distance Education of the National Autonomous University of Mexico (unam), based on the proposal of the Next skills research group, from Germany, to generate a current and relevant learning support program, based on the development of learning skills.

>> Read more

Author Biographies

Myrna Hernández Gutiérrez, Universidad Nacional Autónoma de México

Licenciada en Informática por la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), maestra en Comunicación y Tecnologías Educativas por el Instituto Latinoamericano de la Comunicación Educativa (ILCE) y doctora en Pedagogía por la UNAM. Es académica en la Coordinación de Universidad Abierta, Innovación Educativa y Educación a Distancia (CUAIEED) de la UNAM. Su línea de investigación es el aprendizaje colaborativo en ambientes virtuales.

Larisa Enríquez Vázquez, Universidad Nacional Autónoma de México

Maestra en Ciencias por la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM) y doctorante en e-learning por la Universidad Abierta de Cataluña. Investigadora de tiempo completo en la Coordinación de Universidad Abierta, Innovación Educativa y Educación a Distancia (CUAIEED) de la UNAM. Sus líneas de investigación son el aprendizaje autónomo, modelos flexibles para la educación, y educación abierta y a distancia.

Published

2022-11-29