Education in the face of a pandemic: initial keys to bridge gaps and get to work

Authors

Keywords:

education, digital divide, emergency, digital natives, teachers, COVID-19

Abstract

This article presents a revision of students and teachers’ profiles, due to the change from face-to-face education to online classes, in a massive way. Since covid-19 pandemic has transformed education in a few days, some guidelines are offered, with the propose of organizing classes and exercises in order to achieve effectiveness in students’ response. To pursue the task, it is necessary to consider several profiles in our digital world and the possible difficulties that teachers must be overcome.

>> Read more

Author Biography

Elena Duce Pastor, doctora por la Universidad Autónoma de Madrid, profesora de educación secundaria

Licenciada en Historia y graduada en Ciencias y Lenguas de la Antigüedad por la Universidad Autónoma de Madrid. En 2019 consigue su doctorado con la máxima calificación sobre el matrimonio en la Grecia Antigua.

También cuenta con un posgrado en innovación docente universitaria y con publicaciones sobre innovación docente. Sus ámbitos de interés en la investigación son los Estudios de Género, Las relaciones familiares en la Antigüedad y el legado clásico de la Antigüedad y sus usos en el alumnado, especialmente desde el punto de vista del cine y del cómic.

Published

2021-01-04

Most read articles by the same author(s)