Pandemic and visibility of distance education

Authors

Keywords:

distance education, pandemic and education, higher education, information society, digital divide

Abstract

This text contains the reflection of a distance education professor from UNAM about visibility of this learning modality, from the moment of the recent confinement caused by COVID-19 pandemic. For those who had been working in distance education, little changed with the confinement, but for the rest of the population, the pandemic meant adapting to an unknown, relegated modality, which aroused mistrust. Experiences and projections on the future of the distance modality are included, and areas of opportunity and successes are analyzed. This invites us to rethink important issues such as the information society, digital divide, higher education.

>> Read more

Author Biography

Argenis Rodríguez Salinas, Universidad Nacional Autónoma de México

Licenciado en Bibliotecología y Estudios de la Información por el Colegio de Bibliotecología, Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Es maestro en Pedagogía por el Centro de Estudios Superiores en Ciencias Jurídicas y Criminológicas (CESCIJUC), y actualmente es doctorando en Educación por la misma institución.
Desde 2013 a la fecha, se ha desempeñado como profesor de asignatura en la licenciatura en Bibliotecología y Estudios de la Información, modalidad a distancia (SUAyED), en la Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad Nacional Autónoma de México. Ha impartido las asignaturas de: Fundamentos de Organización Documental, Fundamentos de los Servicios de Información, Catalogación I, Recursos Digitales y Multimedia, Clasificación LC, Bibliotecología y Humanidades III, Temas Selectos de Bibliotecología III e Indización.

Published

2022-11-29