Reflections on teacher training from a teacher-administrator

Authors

  • Ruth Torres Carrasco Universidad Nacional Autónoma de México

Keywords:

teacher training, higher education, teacher

Abstract

This text presents a conceptual approach to teacher training. The purpose is to motivate readers, teachers, and people with no experience on this topic to think about the importance of teacher training and its impact on the performance of educational actions, particularly at the university level. The differences between education and teacher training are discussed, and how the former can frame the meaning of the later. Several teacher-training definitions are presented.

>> Read more

Author Biography

Ruth Torres Carrasco, Universidad Nacional Autónoma de México

Doctora en Educación por la Facultad de Educación de la Universidad Complutense de Madrid, España. Licenciada y maestra en Administración, por la Facultad de Contaduría y Administración (FCA) de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Ha realizado actividades de gestión institucional y desarrollo académico entre las que se destacan el rediseño curricular, creación de programas académicos para la formación de profesores y estudiantes, evaluación de programas institucionales, gestión académico-administrativa, entre otras. Es profesora de tiempo completo definitiva por oposición en el área de Recursos Humanos en la FCA-UNAM.

Published

2018-01-01

Most read articles by the same author(s)